7.13.2014

"KORE YEMEKLERİ İLE TANIŞMAM"


Merhaba canlar bugün sizlere Kore yemekleriyle tanışmam nasıl oldu, tatları nasıl biraz onlardan bahsedeceğim :')

Bilirsiniz K-Fanların çoğu Kore yemeklerini çok çok merak eder. Acaba tatları nasıldır, neye benzer falan diye düşünür dururlar. :) Bende tattığım bir kaç Kore yemeği hakkında elimden geldiğince size bilgi vermek, tatları nasıl sizi aydınlatmak istiyorum :)

Bu yemekler ile geçen sene okulumuzda düzenlenen Kore Kültür Günü'nde tanıştım. Yemeklere geçmeden önce size etkinlikten bir kaç foto paylaşayım :)


[Ben etkinlikte foto çekmediğim için fotoları netten bulmak zorunda kaldım ve bu blog dan yaralandım -_- ]
 






 Şu resmin sağ tarafındaa gördüğünüz beyaz tişörtlü kot pantolunlu herif var yaa ben onunla o kadar çok karşılaştım çok göz göze geldim kii bi konuşamadım :'( Hala onun acısını yaşıyorum :P




Gelelim tattığım Kore yemeklerineee :')

İlk olarak hangi yemekleri tattım onun isimlerini vereyim.

*Kimchi
*Tteokbokki
*Japchae

*Kimbap    

Eveet şimdi tatlarına ve benim fikirlerime gelelim :')

"Kimchi"



Çeşitli baharat ve sebzelerden yapılan mayalanmış geleneksel bir Kore yemeğidir.Temel malzemeler olarak napak lahana, turp, yeşil soğan veya salatalık gibi sebzelerle yapılan yüzlerce kimchi çeşidi vardır.Seoul'da Kimchi Field Museum, belgelenmiş 187 tarihi ve günümüz Kimchi çeşitlerine sahiptir.
Bana göre Kimchinin tadı aynı bizim lahana turşusu gibi, biraz acılı ve farklı bi sos var sadece :D Ama ben kimchi yi çok sevdim valla. Hatta bazen durup dururken kimchi olsa da yesem falan diyorum :D


"Tteokbokki"

Kore'de özellikle çocuklar ve gençler tarafından sevilen etli, yumurtalı, pirinçli ve birçok ek malzemeyle yapılan bir pirinç kekidir.Asıl adı tteok jjim'dir.

Tadı böyle nasıl anlatsam çok güzeldi yaa :D Yumuşak hamur oldugu için ağızda hemen dağılıyor. Tadıı belki makarna(?) gibi diyebiliriz ama soslarından dolayı tabiki de değişik bi tatları var. Ama ben bunu da çok sevmiştim yine olsa yerim vallaha :D



  
"Japchae"

Kore eristesiyle yapılan ve kızarmıs sebze(genellikle ince-dilimlenmiş havuç, soğan, ıspanak ile susam yağı içinde,ıspanak ve mantar) ile istege göre biraz seker ile hazırlanan bir yemektir.Genellikle biberlerle ve susam ile servis edilir.

Ben bunu pek beğenmedim açıkcası. Hele o eriştenin tadı yok mu -_- Zaten diğer malzemeleri de bildiğimiz sebzeler.
Benim yediğim Japchae'nin içinde et de vardı ikisinin tadı birleşince de pek yiyemedim. 
Açıkcası yemeklere zaten şüpheyle yaklaşıyordum. Biliyorsunuz bizim yemediğimiz hayvanın malzemeleri fln olabilir diye. Sanırım biraz da onu düşündükçe midem bulandı ve bu yemeği pek beğenmedim.



 

"Kimbap"

 Buharda pişirilmiş beyaz pirinç ve diğer çeşitli malzemelerle hazırlanan, gimin(kurutulmuş mor su yosunu yaprakları) içinde yüzen ve bir lokmalık dilimler halinde servis edilen tanınmış bir Kore yemeğidir. Daha iyi bilinen Japon Susi'siyle aynı şeydir.

Gelelim Kimbap'aa. Bir çoğumuz kimchi ile Kimbap'ın tadını aşırı derece de çok merak ederiz. Kimchiyi paylaştım onu çok sevdiğimi de söyledim. Ben ne kadar kimchiyi sevdiysem bu Kimbapı var ya sevmedim sevemedim -_-
Neden mii ? Bir kere şu dışındaki yosun var ya midemin alt üst olmasına yetti ama iç malzemesi zaten damak tadımıza uyuyor diye düşünmekteyim. İş yosun da bitiyor. Tadını nasıl tarif etsem bilemedim. Zaten benim kimbap'ı tatmamla afedersiniz çıkarmam bir oldu gibi bir şey. Kimbapı yemek için kendimi çok zorladım sanırım -_-
 
Ama tabiki de damak zevki bu. Benim beğenmediklerimi beğenmeyecek ya da beğendiklerimi de beğenecek zorunda değilsiniz. Bunlar benim kişisel görüşlerim  :')
 
 
Bir de canlar bu yemekleri tatmamın üzerinden 1 yıldan fazla süre geçti tatlarını hatırlamakta biraz zorlandım sanırım :(  Ama ben elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalıştım umarım faydalı olabilmişimdir. :')
 
 
 
 
 
 
 Yemekler hakkında daha fazla bilgi için;
Kimchi için tıklayın canlar.
Tteokbokki için tıklayın canlar.
Japchae için tıklayın ( 1 , 2 ) canlar.
Kimbap için tıklayın canlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder